domingo, 27 de septiembre de 2009

EL SECRET

Ara mateix, la teva vida és un reflex dels teus pensaments del passat.
Si pots pensar en allò que vols i fer-ne el teu pensament dominant, ho incorporaràs a la teva vida.
Els pensaments esdevenen coses!
Si vols canviar qualsevol cosa de la teva existència (...) canvia de pensaments.
No tenim el que volem perquè pensem més en allò que no volem que en allò que sí volem.
(EL SECRET. Ronda Byrne)

Estic llegint aquest llibre i m’ha interessat força perquè m’ha fet adonar-me de coses que m’han passat durant la meva vida i de les quals no n’era del tot conscient.

Aquest blog l’he titulat La felicitat perquè penso que val la pena obrir un debat sobre l’assumpte, però veig que felicitat i consciència estan molt lligats. Com més feliç ets, més conscient ets també. I a l’inrevés, com més conscient, més feliç. És a dir que, al meu entendre, la inconsciència comporta la infelicitat.

Recordo que quan vaig fer el Camí de Sant Jaume, vaig posar tot l’interès del món a fer-lo amb tota cura perquè volia assolir la meta. Sabia que ja no tenia 30 ni 40 anys i que, per tant, les meves possibilitats físiques eren més limitades. Però també considerava que eren les suficients. Quan vaig tornar del viatge, algú a casa meva em va dir: noi, ho has aconseguit!. I sí, ho havia aconseguit però no vaig ser prou conscient de com ho havia fet. Però ara, tot llegint aquest llibre que us recomano, he descobert que la meva ment estava plena de seguretat, de certesa, de confiança. Sabia que assoliria la meta! I per això ho vaig poder fer, malgrat que hi havia altres circumstàncies anímiques que no m’hi ajudaven, precisament.

Poso aquest exemple perquè em sembla alliçonador.

Sovint, em fa l’efecte que la nostra ment està dominada per la negativitat (no podré, no val la pena, no me’n sortiré, n’estic tip, sempre és el mateix, etc) i, segons la teoria que s’exposa en aquest llibre, la negativitat atrau la negativitat (la llei de l’atracció entre iguals). En conseqüència, si podem fer que s’instal•li dins de la nostra ment el pensament que aconseguirem un determinat objectiu, però de forma predominant i amb plena confiança, això l’atraurà i l’aconseguirem.

Què té a veure això amb la felicitat? Quina relació hi trobo entre això i les regles o camins de la llista que us vaig passar fa pocs dies? Encara no ho sé perquè tot just estic al començament del llibre, però tinc la impressió que la nova lectura m’ha obert una nova manera de mirar-me-la (la llista) i això, per sí sol, ja és ben vingut per a mi.

Chesús

No hay comentarios: